Wednesday, May 21, 2008

Berani..stand out..stand up!

dare to be diffrent dare to be outstanding. walaupun kita menjadi tunggal dalam kelompok yang ramai. tidak perlu menjadi sesuatu yang bukan diri kita. walaupun warna bunga raya itu nan tunggal itu merah. dan yang lainnya merah jambu.mereka masih berkongsi nama.mereka masih..bunga!
sarang burung ini betul betul depan pintu masuk rumah aku.bak kata pepatah tak berani tak mati. maka burung yang cinoni ini begitu berani..mendirikan rumahnya depan pintu masuk rumah aku.sangat berani.
pokok kaktus yang tinngi mengawan ini megah tumbuhnya depan perpustakaan dar-el-hikmah uia. berani betul si kuntum cantik itu tumbuh pada batang berduri. namun kata orang takkan berumah ditepi pantai kalau takut dilambung ombak.maka aku respek betul pada yang berani berani ini.

semua gambar ini adalah hasil dari lensa kamera aku sendiri. aku tabik pada yang berani. berani berkata sesuatu kerana tidak mahu di labelkan sebagai pak turut atau sekadar mengikut sahaja. berani berkata sesuatu yang pada yang lain mungkin di patah balikkan menjadi senjata. oh TDM ini nukilan untuk kamu.

4 comments:

  1. CPK, aku sokong 100%. Hugs :)

    ReplyDelete
  2. bella..i sokong diri sendiri 210%..hugs balik..hari ni balik kg..esok nak tgk AF

    ReplyDelete
  3. suda balik??

    mana mahu balik??

    ReplyDelete
  4. sudah balik tapi dah kembali semula..oh aku pulang kepangkal jalan john dan serkang kembali di arus hidup

    ReplyDelete