Wednesday, April 16, 2008

tidak praktikal lansung

sudah empat hari aku bekerja. langsung boss ku tidak memperduli. job scope juga tak jelas. dia bilang jangan buat kerja lain selain yang dipesan dia.tapi ekrja apa?aku lagi tidak ngerti.lebih lebih lagi di opis ini memang tak banyak kerja gamaknya. aku yang ada di sini macam orang gila.kerna tiga hari ni langsung aku tak buat kerja. kau perhatikan orang orang di opis ni.masuk kerja pukul 8 dan masih makan lagi sehingga pukul 10. oh tidak, aku sudah menjadi sebahagian dari mereka.

tak kisah lah.tadi boss aku yang kononnya cuti tiba tiba muncul dan suruh aku download form dari satu firma kerajaan.semuanya dapat aku selesaikan dalam masa tercepat kerna dia bilang akan sampai dalam masa dua minit (dia telepon aku dari lokasi mana pon aku tak pasti).

maka dengan bangga aku ambil inisatif mem'print' sekali borang itu. wah.boss aku suka dan berterima kasih.aku bilang pada dia ada copy dalam bentuk .pdf dalam 'my document'. dia menggangguk dan kemudian suruh aku transfer gambar2 dari kamera milik department ke dalam pc.semuanya.kata dia.

sekarang boss aku dah balik.aku masih disini dan masih tidak berbuat satu benda yang significant pon. aku rasa bodoh. eh paling best.boss aku hired lagi satu orang menjadi pembantu dia.selain aku. aku tak pasti hendak seronok atau rasa lebih bodoh.

4 comments:

  1. mesti rasa sayang gila baban dengan boss tuh kan.

    pastu mesti boss tu banyak sangat duit compony dia tuh kan.

    mesti lepas ni boleh curi tulang n anta entri banyak-banyak tuh kan.

    haha.

    ReplyDelete
  2. CPK, bah kalau sudah si bos bilang buat itu ini punya kerja saja.. ikut ja. Nantikan the next month banyaklah kerja yang datang. Mungkin dia belum plan lagi betul2 apa kerja mau bagi sama kau.

    Kalau aku jadi kau pun, aku risau sebab inda dapat belajar benda baru or apply my knowledge.

    On the other hand, at least ko merasa perasaan orang yang makan gaji buta. Hihi.

    Jangan marah CPK, im sure things will get better next week :)

    ReplyDelete
  3. john : memang aku sayang boss aku..sebab dia best..dan sayang tum pah kepada kompeni ni..tadi supplier datang belanja makan lunch..

    lebih sayang lagi boss bagi aku pakai laptop..lagi kunci drawer dia yg banyak harta karun kompeni tuh..dan sayang lagi sebab dia kan selalu outstation..

    p/s extra sayang..i tak wajib angkat tepon kalau bunyi..p.a lagi satu yg akan angkat..btw kompeni ni memang banyak duit.

    bella : seb baik i kerja ni sementara jer..sebab i masih ada satu semester lagi

    kerja i macam takkan bertambah tadi boss brief kat assistants dia nih..(i dan mr i dont remember ur name yet coz i only remember faces only) tentang jobscope..i hanya akan concertrate buat website company..all by myself..mampuih

    perasaan makan gaji buta..tak best langsung la bella..rasa cam hampeh and useless..i wonder how can ppl live such life?

    ReplyDelete
  4. Orang yang makan gaji buta selalunya takde goal or perhaps diorang dah fed up kerja. Yang pasti, sometimes aku pun termasuk dalam category ittew, hahaha!

    ReplyDelete